We laten je graag vrij in de keuze hoe je met onze methodes werkt. Je kunt ervoor kiezen om de leerlingen te laten schrijven in een groot schrift, gebruik te maken van PDF-werkboeken, of digitaal te werken in de methode zelf.
Klassikaal nakijken
Docenten hebben bij de meeste opdrachten een “nakijkoogje”, waarmee zij direct het voorbeeldantwoord kunnen zien. Dit is bijvoorbeeld handig bij het gezamenlijk nakijken op het digibord. Een docent kan een individuele leerling toestemming geven om na te kijken. Lees daar hier meer over.
Leerlingen zelf laten nakijken
Je kunt de leerling zelfstandig laten nakijken. Dan klikken ze op de lichtblauwe knop bovenaan de pagina. De docent krijgt een nakijkverzoek dat die kan goedkeuren. De melding komt binnen in de docentenomgeving in het dashboard bij ‘activiteiten’.
Als leerlingen zelfstandig mogen nakijken, verschijnen er bij het tekstvak drie knoppen (goed, voldoende, fout) waarmee de leerling zichzelf kan beoordelen. Als docent kun je deze beoordeling ook zien en wijzigen.
Nakijken als docent
Als docent wil je natuurlijk kunnen zien wat de leerlingen hebben geantwoord. Dit kan op twee manieren: 1. per leerling en 2. per klas.
1. Per leerling
Je kunt ervoor kiezen om de antwoorden van een individuele leerling te bekijken. In dat geval worden de tekstvakjes zichtbaar met daarin de antwoorden van de leerling. Als docent kun je hier zelf in typen en de beoordelingsknop aanpassen die de leerling heeft geselecteerd.
2. Per klas
Wil je de antwoorden van de hele klas zien? Klik dan op de paarse knop bovenaan. Je krijgt dan een overzicht met de antwoorden van de klas te zien. Je kunt ervoor kiezen om de antwoorden per opdracht of per leerling na te kijken. Hier lees je meer informatie over het volgen van het werk van de leerling.